— Ľubotice

Obecný úrad

Organizačný poriadok

Úlohy referátu

  • sleduje a vyhodnocuje stav a hospodárenie s finančnými prostriedkami a cennými papiermi obce
  • sleduje stav pohľadávok obce a zabezpečuje ich vymáhanie
  • sleduje stav záväzkov obce a zodpovedá za ich včasnú likvidáciu
  • vykonáva prípravu, zostavenie, sledovanie a vyhodnocovanie rozpočtu obce a obcou riadených a spravovaných organizácií
  • vykonáva účtovníctvo obce
  • zabezpečuje finančné zúčtovanie príspevkov a dotácií preneseného výkonu štátnej správy zo štátneho rozpočtu, nadácií, zbierok a lotérií
  • vydáva licencie a stanoviská k umiestneniu výherných hracích automatov
  • vedie evidenciu a zúčtovanie dotácií z rozpočtu obce
  • vedie evidenciu rozpočtových opatrení
  • zabezpečuje finančný styk obce s bankami, poisťovňami a ostatnými finančnými inštitúciami
  • vykonáva agendu práce a miezd pracovníkov obce
  • sleduje a vyhodnocuje v stanovenom časovom členení aktuálny stav na úseku miestnych daní a poplatkov a predkladá orgánom obce návrhy na jeho riešenie
  • vykonáva každoročne komplexné vyhodnotenie miestnych daní (daň z nehnuteľností, daň za psa, daň za užívanie verejného priestranstva, daň za ubytovanie, daň za predajné automaty a daň za nevýherné hracie prístroje) a poplatkov a predkladá orgánom obce návrhy na ich zmeny
  • vykonáva správu miestnych daní a poplatkov vrátane sankcií, vyplývajúcich z platných právnych predpisov
  • rieši sťažnosti a podnety obyvateľov obce týkajúcich sa náplne práce daného referátu
  • vedie účtovníctvo v súlade s platnou právnou úpravou
  • zabezpečovanie platobného styku, bankových operácií a prevodov finančných prostriedkov
  • zúčtovanie dotácií a transferov za obec v jednotlivých oblastiach činností na základe predložených podkladov
  • sledovanie a vedenie evidencie o poskytnutých príspevkoch a dotáciách a zabezpečovanie ich úhrady, finančného vysporiadania a vyúčtovania
  • účtovanie a vedenie účtov bežného, rezervného, dotačného a iných fondov
  • účtovanie pokladničných a cestovných nákladov
  • vedenie evidencie a účtovanie odberateľských a dodávateľských faktúr a sledovanie ich úhrad
  • spracovanie mesačnej, štvrťročnej a ročnej účtovej závierky a záverečného úctu obce
  • spracovanie štatistických a iných výkazov na základe zákona a požiadaviek štátnych orgánov a organizácií
  • predkladanie štvrťročných účtovných uzávierok na elektronických nosičoch informácií a v písomnej forme na daňový úrad
  • vedenie a účtovanie majetku obce
  • vystavenie faktúr
  • evidencia došlých a odoslaných faktúr
  • fakturácia
  • účtovanie faktúr
  • organizačné zabezpečovanie vykonania ročnej inventúry a inventarizácie obce
  • spolupracuje na tvorbe dlhodobých koncepcií rozvoja obce, výstavby a nakladania s majetkom obce
  • vypracováva podklady k prevodom obecného majetku
  • vypracováva podklady k súdnym sporom vo veciach majetku obce
  • vykonáva centrálnu evidenciu nehnuteľností v majetku obce
  • sleduje pohyb majetku, zaradenie, pridelenie inventárneho čísla, vyradenie majetku z evidencie
  • odpisovanie majetku a spracúvanie podkladov pre zaúčtovanie
  • zabezpečuje inventúry majetku, porovnanie s účtovým stavom
  • pripravuje podklady pre odovzdávanie majetku pri prechode kompetencií
  • vedie evidenciu nájomných zmlúv na nebytové priestory v obci
  • vedie evidenciu pozemkov v majetku obce, ktoré užívajú iné fyzické a právnické osoby
  • v spolupráci s ostatnými referátmi obce vypracúva zásady hospodárenia a nakladania s majetkom obce
  • eviduje podklady k vyrubeniu miestnych daní a poplatkov
  • vyrubuje miestne dane a poplatky
  • eviduje dane a preddavky vrátane vysporiadania daňových preplatkov resp. nedoplatkov, dáva podklady na daňové exekučné konanie a vykonáva ďalšie činnosti správcu dane
  • vydáva potvrdenia pre FO a PO o vlastníctve nehnuteľností a platení daní
  • priebežne účtuje prijaté platby daní a poplatkov
  • kontroluje včasnosť plnenia miestnych daní a poplatkov
  • predpisuje penále z oneskorených úhrad na úseku miestnych daní a poplatkov
  • vystavuje výkazy nedoplatkov
  • vymáha pohľadávky obce na úseku daní a poplatkov
  • vypracúva podklady pre zriadenie záložného práva
  • vedie evidenciu vydaných rozhodnutí a stanovísk k umiestneniu prevádzok podnikateľov v katastri obce
  • vypracúva podklady pre posudky, stanoviská alebo rozhodnutia obce týkajúce sa umiestnenia a činnosti podnikateľských prevádzok v katastri obce
  • vypracováva podklady k vydaniu rozhodnutia k prevádzkovému a predajnému času v prevádzkach obchodu a služieb,
  • zabezpečuje v celom rozsahu pracovno-právnu agendu súvisiacu s uzavretím alebo skončením pracovného pomeru pre zamestnancov obecného úradu,
  • vypracováva dohody o hmotnej zodpovednosti
  • vedie agendu dochádzky, práceneschopnosti a OČR
  • vedie agendu súvisiacu s dovolenkou na zotavenie, pracovným voľnom a s povoľovaním zmien a úprav pracovného času a dohôd vykonávaných mimo pracovného pomeru
  • vydáva potvrdenia o zamestnaní
  • vedie personálnu agendu zamestnancov
  • prihlasuje a odhlasuje zamestnancov do sociálnej poisťovne a do zdravotných poisťovní
  • spracováva mzdovú agendu pre zamestnancov obecného úradu
  • spracováva podklady jednotlivých zamestnancov a spracováva výplaty a odvody do príslušných zdravotných poisťovní, sociálnej poisťovne a daňového úradu
  • spracováva a odosiela mesačné výkazy o odvodoch do príslušných poisťovní
  • spracováva a odosiela štvrťročné hlásenia o odvedenej dani na daňový úrad
  • vykonáva administratívu a účtovníctvo súvisiace: s poskytovaním dotácií na stravu, školské potreby a motivačným príspevkom pre žiakov ŽS (ÚPSVaR)
  • s poskytovaním dotácií na prenesený výkon štátnej správy na ZŠ (KŠÚ)
  • s poskytovaním dotácií na dopravné a vzdelávacie poukazy pre ZŠ (KŠÚ)
  • s finančnými prostriedkami poskytovanými na ZŠ v rámci originálnych kompetencií obce
  • zabezpečovanie činností spojených so zriaďovateľskou pôsobnosťou obce, najmä príprava podkladov vo veciach: zaraďovania základných škôl do siete a vyraďovania základných škôl zo siete škôl a školských zariadení,
  • zmien v sieti škôl a školských zariadení
  • zriaďovania a zrušovania základných škôl
  • vypracováva a eviduje nájomné zmluvy na reklamné tabule (bilboardy)
  • vypracováva povolenie na výstavbu bilboardov
  • vydáva rozhodnutia na umiestnenie reklamných tabúľ na stĺpy verejného osvetlenia
  • vykonáva ďalšie práce, ktoré súvisia s činnosťou obecného úradu podľa požiadaviek svojho nadriadeného

Úlohy referátu

  • nákup drobného hmotného majetku, spotrebného materiálu, ochranných pomôcok
  • zabezpečuje organizovanie kultúrnych a spoločenských podujatí
  • spolupracuje s ostatnými organizáciami v obci v kultúrnej oblasti
  • zodpovedá za predaj vstupeniek na kultúrne podujatia
  • pomáha pri organizovaní seniorských podujatí
  • organizačne a termínovo zabezpečuje kultúrne podujatie v obci (výstavy, koncerty, divadelné predstavenia, kurzy a pod.)
  • spolupracuje s inými kultúrnymi inštitúciami v obci i mimo obce, so školami, spoločenskými organizáciami a občianskymi združeniami
  • zabezpečuje aktualizáciu oznamovacích tabúľ
  • zabezpečuje aktualizáciu internetovej stránky obce
  • zabezpečuje správu miestneho verejného prístupového bodu k internetu
  • vykonáva dohľad nad používaním verejného internetu
  • organizuje športové podujatia obecného významu
  • spolupracuje pri vydávaní miestnej tlače
  • vedie obecnú knižnicu
  • objednávanie kníh, katalogizácia kníh, retrokatalogizácia, inventarizácia, evidencia čitateľov, vypožičiavanie kníh
  • zakladanie kníh
  • zabezpečenie vedenia kroniky obce
  • vypracovanie výkazov a štatistických údajov
  • vypracováva podklady pre poskytnutie príspevku na stravovanie dôchodcov
  • odporúča zavedenie opatrovateľskej služby
  • odporúča prijatie do domova dôchodcov a do ostatných zariadení sociálnych služieb
  • zabezpečuje poskytovanie údajov o občanoch obce a ich sociálnych pomeroch pre orgány štátnej správy a pre ostatné orgány a organizácie na základe ich žiadostí, ak to umožňujú platné právne predpisy
  • poskytuje informácie o fyzickej osobe, ktorá má záujem stať sa pestúnom alebo osvojiteľom, na podanie žiadosti o zapísanie do zoznamu žiadateľov a o subjektoch vykonávajúcich prípravu na náhradnú rodinnú starostlivosť
  • zabezpečovanie, preberanie a kontrola aktivačných prác a služieb
  • spolupracuje s úradom práce pri vytváraní verejnoprospešných prác a aktivačnej činnosti
  • organizuje práce pri tvorbe a údržbe verejnej zelene a verejného priestranstva v letnom a zimnom období
  • koordinuje práce zamestnancov vykonávajúcich odborné pracovné činnosti s prevahou fyzickej práce
  • koordinuje a organizuje činnosť aktivačných pracovníkov v spolupráci s úradom práce
  • vykonáva administratívnu agendu aktivačných prác
  • vo veciach nakladania s odpadom a v rozsahu prenesenej kompetencie: zabezpečuje zber, prepravu a zneškodnenie objemových odpadov a drobných stavebných odpadov,
  • vyhotovuje harmonogram jeho zberu
  • informuje občanov o spôsobe a čase zberu objemných odpadov a drobných stavebných odpadov
  • spolupracuje pri zbere separovaného zberu
  • zabezpečuje odvoz odpadov, ktoré vznikajú pri údržbe zelene a odpadu z čistenia komunikácií
  • vykonáva ďalšie práce, ktoré súvisia s činnosťou obecného úradu podľa požiadaviek svojho nadriadeného

Úlohy referátu

  • zabezpečovanie správy registratúry podľa registratúrneho poriadku obecného úradu
  • evidencia pošty obecného úradu v registratúrnom denníku
  • prideľovanie registratúrnej značky spisom
  • vyhotovovanie registratúrnych štítkov pre spisy
  • archivácia spisov a ich vyraďovanie
  • odosielanie poštových zásielok obecného úradu
  • evidencia poštových známok
  • príprava /pozvánky, prezenčné listiny, materiál, miestnosti/ na zasadania obecného zastupiteľstva a iné zasadania
  • vyhotovovanie zápisníc zo zasadania obecného zastupiteľstva, prípadne z iných zasadaní
  • písomné upovedomenie o rozhodnutiach obecného zastupiteľstva dotknutým orgánom a inštitúciám na základe požiadaviek na prerokovanie
  • evidencia sťažností, petícií
  • evidencia uchádzačov o zamestnanie
  • evidencia všeobecne záväzných nariadení a interných predpisov, ich zmeny a doplnenia
  • vypracovanie správ o povesti občanov na základe vyžiadania
  • poskytovanie informácií v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám
  • evidencia žiadostí o poskytnutie informácie v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám
  • vydávanie potvrdení o pohrebe a iné potvrdenia
  • telefonické a faxové spojenie obecného úradu
  • odosielanie faxu občanom
  • kopírovanie listín občanom
  • obsluha skartovacieho stroja, kopírovacieho stroja a skeneru
  • organizačné zabezpečenie pracovných porád obecného úradu
  • zverejňovanie verejných a dražobných vyhlášok
  • poskytovanie zbierky zákonov občanom obce k nahliadnutiu
  • iná činnosť na základe pokynov starostu
  • vedenie pokladničnej knihy
  • vyhotovovanie príjmových a výdavkových dokladov
  • vyplácanie a zúčtovanie preddavkov
  • evidencia a výdaj stravných lístkov zamestnancom obecného úradu
  • nákup hmotného investičného majetku, tlače a odbornej literatúry pre potreby obecného úradu
  • centrálna evidencia objednávok obecného úradu
  • vyplácanie sociálnych príspevkov
  • vyhotovovanie mesačnej uzávierky pokladničnej knihy
  • výber správnych poplatkov
  • evidencia a registrácia SHR
  • zabezpečuje krízové riadenie v situácii mimoriadneho času vojny a vojnového stavu (zákon č. 387/2002 Z. z.)
  • zabezpečuje hospodársku mobilizáciu (zákon č. 414/2002 Z. z.)
  • vypracováva a vedie dokumentáciu civilnej ochrany obyvateľstva obce
  • spracúva plán hlavných úloh na príslušný rok (podklady od OÚ odbor COO)
  • spracúva rozbory plnenia úloh COO v pôsobnosti obce
  • aktualizuje zoznam osôb poverených k preberaniu správ o vyhlásení vyšších stupňov pohotovosti
  • upresňuje plán varovania obyvateľstva obce
  • vykonáva civilnú ochranu obyvateľstva v rozsahu zákona č. 42/1994 Z. z. v znení neskorších predpisov
  • aktualizuje plán ochrany obyvateľstva
  • koordinuje plnenie úloh COO s právnickými a fyzickými osobami na území obce
  • odborne pripravuje záchranné a likvidačné práce patriace do pôsobnosti obce
  • podľa potreby navrhuje vhodné ochranné stavby použiteľné na ukrytie obyvateľstva
  • zabezpečuje úlohy informačného systému COO na území obce a navrhuje poskytnutie okamžitej pomoci v núdzi, najmä prístrešie, stravu alebo inú materiálnu pomoc obyvateľstvu obce, alebo osobám nachádzajúcim sa na území obce,
  • zabezpečuje evakuáciu osôb,
  • navrhuje a koordinuje jednotky COO obce,
  • zabezpečuje prípravu jednotiek COO obce,
  • vedie evidenciu evakuovaných osôb a zoznamy evakuovaných osôb podliehajúcich brannej povinnosti a odovzdáva ich príslušnej vojenskej správe,
  • koordinuje hospodárenie s pridelenými finančnými prostriedkami na COO obce,
  • vykonáva inventarizáciu prostriedkov individuálnej protichemickej ochrany
  • zabezpečenie úloh vyplývajúcich zo zákona o evidencii obyvateľstva: vedenie evidencie pri narodení – založenie novej karty
  • zaslanie zmeny na PZ
  • zavedenie evidencie do programu PC
  • vedenie evidencie prisťahovaných a odsťahovaných občanov a zasielanie zmien na príslušné orgány
  • vedenie evidencie zomrelých a zasielanie na príslušné orgány
  • vedenie evidencie zosobášených, vyhotovovanie nových kariet pre nich a zasielanie týchto zmien na príslušné orgány
  • prihlasovanie občanov na trvalý pobyt, odhlasovanie z trvalého pobytu
  • prihlasovanie občanov na prechodný pobyt
  • vydávanie potvrdenia o trvalom pobyte
  • vedenie evidencie a zabezpečovanie úloh spojených s číslovaním budov, pomenovaním ulíc
  • vedenie evidencie po vydaní rozhodnutí o pridelení súpisného čísla na budovy a stavby
  • podávanie informácií a údajov o obyvateľoch obce, prípadne o iných skutočnostiach podľa osobitnej právnej úpravy
  • zabezpečovanie stáleho zoznamu voličov a jeho aktualizácia
  • príprava a organizačné zabezpečenie volieb a referenda
  • prijíma oznámenia štátnych orgánov, organizácií, občanov a organov činných v trestnom konaní o priestupkoch a rozhoduje o ďalšom postupe v konaní o priestupkoch podľa zákona č. 372/1990 Zb.
  • objasňuje priestupky a vykonáva úkony s tým spojené, vyžaduje vysvetlenia od fyzických osôb a právnických osôb, odborné vyjadrenia od príslušných orgánov a zabezpečuje úkony potrebné na zistenie skutočného stavu veci
  • prejednáva priestupky a následne vydáva rozhodnutie o priestupkoch v prvom stupni, zabezpečuje súčinnosť s orgánmi činnými v trestnom konaní
  • zabezpečuje výkon rozhodnutí v právoplatných priestupkových veciach
  • odborná pomoc pri práci s PC, internetom,
  • pomoc pri vyhľadávaní a tvorbe dokumentov a informácií,
  • vypracovanie výkazov a štatistických údajov
  • obstaráva územnoplánovaciu dokumentáciu
  • podieľa sa na vypracovaní koncepcie rozvoja jednotlivých oblastí
  • overovanie pravosti podpisov na listinách
  • overovanie listín
  • vedie evidenciu osvedčení listín a podpisov na listinách v osvedčovacích knihách
  • evidencia hrobových miest
  • vypracovávanie nájomných zmlúv na hrobové miesta
  • vyberanie poplatkov za hrobové miesta
  • zabezpečuje prejednanie zámerov v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie
  • vydáva stanoviská k funkčnému využitiu pozemkov
  • vydáva vyjadrenia obce k projektovej dokumentácii stavieb
  • vydáva povolenia na vodnú stavbu a odber podzemných vôd
  • vykonáva správu miestnych komunikácií
  • vydáva povolenia na zvláštne užívanie miestnych komunikácií, verejného priestranstva a zelene pre FO a PO
  • vykonáva činnosť stavebného úradu pri drobných stavbách, stavebných úpravách a udržiavacích prácach
  • oznamuje stavebníkovi, že proti uskutočneniu drobnej stavby, stavebnej úpravy alebo udržiavacím prácam nemá námietky alebo mu určí, že ohlásenú drobnú stavbu, stavebnú úpravu alebo udržiavacie práce možno uskutočniť len na základe stavebného povolenia
  • vydáva rozhodnutie na zaujatie verejného priestranstva
  • vydáva rozhodnutia na výrub stromov
  • prijíma oznámenia o výrube drevín a ukladá podmienky výrubu
  • ukladá podmienky náhradnej výsadby
  • eviduje pozemky vhodné na náhradnú výsadbu
  • vydáva rozhodnutia o výške poplatku za znečisťovanie ovzdušia prevádzkovateľom malého zdroja znečisťovania ovzdušia
  • vedie evidenciu psov
  • vydáva známky pre psy
  • vykonáva ďalšie práce, ktoré súvisia s činnosťou obecného úradu podľa požiadaviek svojho nadriadeného

Úlohy referátu

  • údržba obecných budov (OcÚ, MŠ, nákupné strediská, Obecný Dom)
  • opravy na obecných budovách
  • obsluha plynových kotolní na OcÚ a nákupnom stredisku
  • kódovanie OcÚ
  • otváranie a zatváranie OcÚ pri akciách konaných v zasadačke OcÚ (večer a víkendy)
  • sprevádzanie revíznych technikov pri revíziách plynu, elektriny, komínov a bleskozvodov
  • správa športového areálu
  • bežné opravy budov a zariadení športového areálu
  • údržba jednotlivých ihrísk ŠJ
  • komplexný servis pre TJ SOKOL (vydávanie dresov, pranie, upratovanie)
  • prenájom ihrísk – dozor, platby
  • kosenie cintorína a verejných priestranstiev
  • spravovanie cintorína (určovanie hrobových miest, určovanie podmienok pre stavbu pomníkov a pod.)
  • údržba okolia VOK (ŠA + cintorín)
  • čistenie zastávok MHD
  • zimná údržba verejných priestranstiev a chodníkov pri zastávke MHD
  • vykonáva ďalšie práce, ktoré súvisia s činnosťou obecného úradu podľa požiadaviek svojho nadriadeného

Náplň činnosti denného stacionára v Ľuboticiach

Vykonávanie odborných, obslužných a ďalších činností v dennom stacionári, podľa zákona č. 448/2008 Z. z.:

  • dohľad nad efektívnym fungovaním DS a administratívna činnosť
  • dohľad nad záujmovými činnosťami klientov (spoločenské hry a aktivity)
  • pomoc klientom pri úkonoch stravovania dodržiavania pitného režimu
  • pomoc pri úkonoch osobnej hygieny
  • dohľad nad užívaním liekov
  • meranie krvného tlaku a glykémie
  • liečba prácou s využitím schopností každého seniora ako súčasť liečebnej rehabilitácie a psychoterapie
  • arterapia (kreslenie, maľovanie, tvorba kreatívnych výrobkov) a biblioterapia (knihy, časopisy, krížovky)
  • využívanie stacionárneho bicykla a masážneho kresla
  • poskytovanie pomoci klientom vo forme sociálnych služieb a poradenstva
  • komunikácia s klientmi, organizáciami obce a štátnymi inštitúciami
  • iné doplnkové služby, tematické výlety, semináre a besedy
  • vykonávanie ďalších prác súvisiacich s činnosťou DS podľa pokynov starostu obce

Kontakty

Informácie k organizačnému poriadku obce na jednom mieste

Kontakt

  • ekonom@lubotice.eu
  • dane@lubotice.eu

Kontakt

  • urad@lubotice.eu
  • asistent@lubotice.eu

Kontakt

  • urad@lubotice.eu

Kontakt:

  • stacionar@lubotice.eu